Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10043 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10043 ORIGINAL IMPERIUM

10043 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10043

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 150
Ilość żeber 3
Ilość żeber 2
Masa [g] 1798
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 129
Szerokość 1 [mm] 43,8
nr EAN 8033989014050

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10043 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 2, 3) pasuje do: FIAT BRAVA, BRAVO I, DOBLO, DOBLO/MINIVAN, PALIO, PUNTO, SIENA, STRADA, LANCIA Y 1.2/1.3/1.6 09.93-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46516096
ALFA ROMEO      71711983
ALFA ROMEO      71723808
ALFA ROMEO      7778028
FIAT      46516096
FIAT      71711983
FIAT      71723808
FIAT      7778028
LANCIA      46516096
LANCIA      71711983
LANCIA      71723808
LANCIA      7778028

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10043 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10043 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.