Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0088 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0088 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0088

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:122
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:78
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj zaworu:Zawór zwrotny
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0088 QUINTON

numery OEM:
AUDI      5120700509
CHRYSLER      J8127168
CHRYSLER      J3250334
CHRYSLER      J3232126
CHRYSLER      72674028
CITROËN      MLS000702
CITROËN      1109.C1
FORD      D1PZ6731A
FORD      DIPZ6731A
FORD      DORY6731A
FORD      D1PJ6714AA
FORD      5 004 747
FORD      5 004 928
FORD      BFL200
FORD      A800X6714KA
FORD      A800X6714FA
FORD      A780X6714HA
FORD      77BM6714AA
FORD      DIPJ6714AA
FORD      A770X6714HA
FORD      D0RY6731A
FORD      5 007 124
FORD      5 003 461
FORD      691M6714AA
FORD      1 137 356
FORD      2735E6714B
FORD      261155612
FORD      5 003 460
FORD      A720X6714LA
MAZDA      ZZM123802A
MAZDA      ZZN123302
MITSUBISHI      N152H1010
NISSAN      15208V4000
PEUGEOT      1109.C1
PORSCHE      93110770100
PORSCHE      056115561G
PORSCHE      056115561B
RENAULT      7701 415 078
RENAULT      7701 415 060
SEAT      XE021030288A
SEAT      SE021030288A
SEAT      SE021030288
SEAT      XE021030288
VOLVO      36080125
VOLKSWAGEN      0003969209
VOLKSWAGEN      261155612
VOLKSWAGEN      261155613
VOLKSWAGEN      35115561
VOLKSWAGEN      059115661A
VOLKSWAGEN      0491155612
VOLKSWAGEN      037115561A
VOLKSWAGEN      056115561G
VOLKSWAGEN      0261155613
VOLKSWAGEN      037115561B
VOLKSWAGEN      035115561
VOLKSWAGEN      028115351
VOLKSWAGEN      059115561A
VOLKSWAGEN      030115561D
VOLKSWAGEN      056115561B
VOLKSWAGEN      0028115351
VOLKSWAGEN      3969209
VOLKSWAGEN      37115561
VOLKSWAGEN      056115561A
VOLKSWAGEN      E5120700509
VOLKSWAGEN      57115561
VOLKSWAGEN      89201808201
VOLKSWAGEN      89201808900
VOLKSWAGEN      059115561B
VOLKSWAGEN      561155612
VOLKSWAGEN      BAT115561A
VOLKSWAGEN      5120700509
VOLKSWAGEN      057115561
VOLKSWAGEN      70115561
WARTBURG      0482551001
WARTBURG      482551001
VAG      030115561D
VAG      059115661A
VAG      0028115351
VAG      0261155613
VAG      BAT115561A
VAG      056115561A
VAG      E5120700509
VAG      056115561G
VAG      059115561B
VAG      037115561A
VAG      0491155612
VAG      037115561B
VAG      89201808201
VAG      056115561B
VAG      0003969209
VAG      89201808900
VAG      059115561A
AC      X71
AC      X18
AC      01FBO008
zamienniki:
FX0027
brak
DELPHI
OC 85
brak
KNECHT
W 719/5 n
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
W 920/13
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
W 920/18
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
W 920/19
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
W 930/2
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
0 451 103 009
brak
BOSCH
0 451 103 013
brak
BOSCH
0 451 103 905
brak
BOSCH
LS115
brak
PURFLUX
PH2870
brak
FRAM

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0088 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.