Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0250 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0250 QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QFL0250

producent:

QUINTON

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0250 QUINTON

numery OEM:
CHRYSLER      4781452AA
CITROËN      5417584
FORD      1 498 016
FORD      5 000 184
FORD      5 000 186
FORD      E4FZ6731AB
FORD      5 008 652
FORD      3 652 059
MERCEDES-BENZ      31840601
MERCEDES-BENZ      0031840601
MERCEDES-BENZ      0030940601
MERCEDES-BENZ      30940601
MITSUBISHI      N152H1010
NISSAN      2654406
VAUXHALL      7984340
VOLVO      784592
VOLVO      1526187
VOLVO      1526188
VOLVO      7418432
VOLVO      8349409
VOLVO      15261886
VOLKSWAGEN      70115561
VOLKSWAGEN      070115561
VOLKSWAGEN      056115561A
VAG      056115561A
AC      SJ
AC      AC124
AC      X551
AC      01FBO028
FORD USA      E4FZ6731AB

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0250 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.