Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.8 Flexifuel (2006.01-2012.09) 125km » QR1555S quinton
wybrany samochód: 
Ford Focus Ii Turnier (da_, Ffs, Ds) 1.8 Flexifuel (2006.01-2012.09) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR1555S QUINTON

QR1555S Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QR1555S

producent:

QUINTON

Wymiar stożka [mm]:13
Gwint wewnętrzny [mm]:M14x2,00
Rodzaj gwintu:z bieżnikiem prawostronnym
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR1555S QUINTON

numery OEM:
VOLVO      1 205 658
VOLVO      1 205 658 6
VOLVO      3 516 944
VOLVO      3 516 944 0

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR1555S QUINTON w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.