Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » QSRP1060 quinton

Przekładnia kierownicza QSRP1060 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QSRP1060

producent:

QUINTON

Tryb pracy:hydrauliczny

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Przekładnia kierownicza QSRP1060 QUINTON

numery OEM:
SEAT      6Q1 423 061K
SEAT      6Q1 423 061KX
SEAT      6Q1 423 061T
SEAT      6Q1 423 062B
SEAT      6Q1 423 062BX
SKODA      6Q1 423 061K
SKODA      6Q1 423 061KX
SKODA      6Q1 423 061T
SKODA      6Q1 423 062B
SKODA      6Q1 423 062BX
VOLKSWAGEN      6Q1 423 061K
VOLKSWAGEN      6Q1 423 061KX
VOLKSWAGEN      6Q1 423 061T
VOLKSWAGEN      6Q1 423 062B
VOLKSWAGEN      6Q1 423 062BX
zamienniki:
52378
brak
SPIDAN

Zastosowanie Przekładnia kierownicza QSRP1060 QUINTON w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.