Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » QSRP516 quinton

Przekładnia kierownicza QSRP516 QUINTON

QSRP516 Przekładnia kierownicza QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QSRP516

producent:

QUINTON

Tryb pracy:hydrauliczny

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Przekładnia kierownicza QSRP516 QUINTON

numery OEM:
SEAT      1H1 422 061
SEAT      1H1 422 061X
SEAT      6K1 422 061A
SEAT      6K1 422 061AX
SEAT      6K1 422 061C
SEAT      6K1 422 061CX
VOLKSWAGEN      1H1 422 061
VOLKSWAGEN      1H1 422 061X
VOLKSWAGEN      6K1 422 061A
VOLKSWAGEN      6K1 422 061AX
VOLKSWAGEN      6K1 422 061C
VOLKSWAGEN      6K1 422 061CX
zamienniki:
51844
brak
SPIDAN
51958
brak
SPIDAN
JRP221
brak
TRW
JRP225
brak
TRW

Zastosowanie Przekładnia kierownicza QSRP516 QUINTON w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.