Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH206 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH206 QUINTON

QTH206 Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH206

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:87
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
średnica 1 [mm]:67
Wysokość [mm]:25,5
średnica 2 [mm]:35

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH206K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH206 QUINTON

numery OEM:
AUDI      025 121 113F
AUDI      069 121 113
BMW      11532246825
FORD      ERT165
FORD      ERT36
RENAULT      7700657955
VOLVO      2 722 460
VOLVO      2 737 286
VOLVO      2722460
VOLVO      273728
VOLVO      2737286
VOLKSWAGEN      025 121 113F
VOLKSWAGEN      035 121 113B
VOLKSWAGEN      035.121.113B
VOLKSWAGEN      069 121 113
VOLKSWAGEN      075 121 113A
VOLKSWAGEN      075.121.113A
VOLKSWAGEN      69121113
VAG      025 121 113F
VAG      035 121 113B
VAG      069 121 113
VAG      075 121 113A

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH206 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.