Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH326K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH326K QUINTON

QTH326K Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH326K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:81
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:68
Wysokość [mm]:26
średnica 2 [mm]:29

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH326K QUINTON

numery OEM:
TALBOT      1337.64
TALBOT      1338.20
TALBOT      93 501 317
CITROËN      1338.20
CITROËN      93 501 145
CITROËN      96 101 599
CITROËN      96 159 513
FORD      1 612 191
FORD      5 017 775
FORD      83EF 8575 AA
FORD      ERT142
FORD      ERT170
PEUGEOT      1337.64
PEUGEOT      1338.20
RENAULT      77 00 665 226
CITROËN      13382
PEUGEOT      1338.2
TALBOT      1338.2
CITROËN      1338 20
CITROËN      93501145
CITROËN      96101599
CITROËN      96159513
PEUGEOT      1337 64
PEUGEOT      1338 20
RENAULT      7700665226
RENAULT      7700697157
FORD      1612191
FORD      5017775
FORD      83EF-8575-AA
TALBOT      1337 64
TALBOT      1338 20
TALBOT      93501317

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH326K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.