Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH426K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH426K QUINTON

QTH426K Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH426K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:92
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową
Wysokość [mm]:21
średnica 2 [mm]:30

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH426K QUINTON

numery OEM:
VAUXHALL      1 338 084
VAUXHALL      24 420 652
VAUXHALL      90 410 897
VAUXHALL      90 502 201
OPEL      13 38 014
OPEL      13 38 067
OPEL      13 38 078
OPEL      13 38 084
SAAB      4 503 017
SAAB      4 503 815
SAAB      4 623 815
OPEL      1338014
OPEL      1338067
OPEL      1338078
OPEL      1338084
OPEL      1338652
OPEL      24420652
OPEL      55353492
OPEL      90410897
OPEL      90499660
OPEL      90502201
SAAB      24420652
SAAB      4503017
SAAB      4623815
VAUXHALL      24420652
VAUXHALL      55353492
VAUXHALL      90410897
VAUXHALL      90499660
VAUXHALL      90502201
SAAB      4503815
VAUXHALL      1338084

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH426K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.