Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8099 quinton

Cewka zapłonowa, CI XIC8099 QUINTON

XIC8099 Cewka zapłonowa, CI QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

XIC8099

producent:

QUINTON

Długość [mm]:108
Szerokość [mm]:125
Wysokość [mm]:108
Ciężar [kg]:0,5
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez rozdzielacza zapłonu
Ilość biegunów:2
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:2
Cewka zapłonowa:Złącze DIN

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8099 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      46 548 037
ALFA ROMEO      60 805 420
ALFA ROMEO      60 809 492
ALFA ROMEO      60805420
ALFA ROMEO      60809492
FIAT      46 543 562
FIAT      46 548 037
FIAT      46543562
FIAT      46548037
FIAT      7 626 232
FIAT      7 672 018
FIAT      7626232
FIAT      7672018
LAMBORGHINI      16004528

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8099 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.