Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8112 quinton

Cewka zapłonowa, CI XIC8112 QUINTON

XIC8112 Cewka zapłonowa, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8112

producent:

QUINTON

Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Ilość biegunów:2
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:1
Cewka zapłonowa:Złącze M4

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8112 QUINTON

numery OEM:
OPEL      12 08 053
OPEL      1208047
OPEL      1208053
OPEL      90 350 021
SAAB      4 226 031
SAAB      42 26 031
SAAB      4226031
SAAB      5 171 111
VAUXHALL      1 208 053
VAUXHALL      90 350 021
zamienniki:
0 221 122 408
brak
BOSCH
1 227 020 029
brak
BOSCH
DLB310
brak
LUCAS ELECTRICAL

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8112 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.