Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8127 quinton

Cewka zapłonowa, CI XIC8127 QUINTON

XIC8127 Cewka zapłonowa, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8127

producent:

QUINTON

Długość [mm]:108
Szerokość [mm]:125
Wysokość [mm]:108
Ciężar [kg]:1,09
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez rozdzielacza zapłonu
Ilość biegunów:4
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:4
Cewka zapłonowa:Złącze M4
Kąt mocowania [stopień]:120

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8127 QUINTON

numery OEM:
AUSTIN      GCL204
AUSTIN      GCL302
CITROËN      5970.49
CITROËN      96 062 288
PEUGEOT      5970.49
PEUGEOT      597049
ROVER      GCL204
ROVER      GCL302
ROVER      NEC 100710
ROVER      NEC100710

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8127 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.