Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Audi A4 B8 (8K2) 2.0 TFSI quattro (2009.11-2012.03) 180km » XIC8177 quinton
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 2.0 Tfsi Quattro (2009.11-2012.03) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa, CI XIC8177 QUINTON

XIC8177 Cewka zapłonowa, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8177

producent:

QUINTON

Długość [mm]:108
Szerokość [mm]:125
Wysokość [mm]:108
Ciężar [kg]:0,5
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez rozdzielacza zapłonu
Ilość biegunów:3
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:2
Cewka zapłonowa:Złącze M4
Kolor obudowy:czarny

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8177 QUINTON

numery OEM:
RENAULT      77 00 107 269
SEAT      SE 028 915 000B
SEAT      SE 028915.000B

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8177 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.