Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8207 quinton

Cewka zapłonowa, CI XIC8207 QUINTON

XIC8207 Cewka zapłonowa, CI QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

XIC8207

producent:

QUINTON

Długość [mm]:182
Szerokość [mm]:165
Wysokość [mm]:125
Ciężar [kg]:1.025
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez rozdzielacza zapłonu
Ilość biegunów:2
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:2
Kolor obudowy:czarny

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8207 QUINTON

numery OEM:
ROVER      GCL209
ROVER      NEC 000120
ROVER      NEC 100730
ROVER      NEC000120
ROVER      NEC100730
LAND ROVER      NEC000120L
LAND ROVER      NEC100730L
zamienniki:
80254
brak
FAE
DMB821
brak
LUCAS ELECTRICAL
ZS509
brak
BERU
ADJ131405
brak
BLUE PRINT

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8207 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.