Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8220 quinton

Zespół cewek, CI XIC8220 QUINTON

XIC8220 Zespół cewek, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8220

producent:

QUINTON

Długość [mm]:108
Szerokość [mm]:125
Wysokość [mm]:108
Ciężar [kg]:0,24
Ilość biegunów:2
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:1

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zespół cewek, CI XIC8220 QUINTON

numery OEM:
CITROËN      5970.77
CITROËN      5970.94
CITROËN      96 330 01580
CITROËN      96 362 68380
FIAT      96 330 015 80
FIAT      9633001580
PEUGEOT      5970.77
PEUGEOT      9633001580
PEUGEOT      9636268380
RENAULT      77 01 479 027
RENAULT      96 33 001 580

Zastosowanie Zespół cewek, CI XIC8220 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.