Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Fiat STILO (192_) 1.2 16V (192_XA1B) (2002.02-2006.11) 80km » XIC8238 quinton
wybrany samochód: 
Fiat Stilo (192_) 1.2 16v (192_xa1b) (2002.02-2006.11) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zespół cewek, CI XIC8238 QUINTON

XIC8238 Zespół cewek, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8238

producent:

QUINTON

Długość [mm]:215
Szerokość [mm]:66
Wysokość [mm]:78
Ciężar [kg]:0,26
Ilość biegunów:2
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:1
Cewka zapłonowa:łącznie ze złączem do świecy

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zespół cewek, CI XIC8238 QUINTON

numery OEM:
FORD      1 224 925
FORD      1 314 271
FORD      1 322 402
FORD      1 578 771
FORD      1224925
FORD      1314271
FORD      1322402
FORD      1578771
FORD      4M5E 12A3 66AA
FORD      4M5E-12A366-AA
FORD      4M5G 12A3 66BC
FORD      4M5G 12A3 66BD
FORD      4M5G 12A36 6BA
FORD      4M5G 12A36 6BB
FORD      4M5G 12A36 6BG
FORD      4M5G-12A366-BA
FORD      4M5G-12A366-BB
FORD      4M5G-12A366-BC
FORD      4M5G-12A366-BD
FORD      4M5Z-12029-A
FORD      4M5Z-12029-B
FORD      4M5Z-12029-BA
FORD      4M5Z-12029-BB
FORD      4M5Z-12029-BC
FORD      5 047 437
FORD      5047437
MAZDA      LF16-18-100
MAZDA      LF16-18-100A
MAZDA      LF16-18-100B
MAZDA      ZZCA-18-100
VOLVO      30 711 786
VOLVO      30711786

Zastosowanie Zespół cewek, CI XIC8238 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.