Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8256 quinton

Zespół cewek, CI XIC8256 QUINTON

XIC8256 Zespół cewek, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8256

producent:

QUINTON

Ciężar [kg]:1,74
Ilość biegunów:9
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:4
Cewka zapłonowa:łącznie ze złączem do świecy

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zespół cewek, CI XIC8256 QUINTON

numery OEM:
FIAT      71 739 285
FIAT      71739285
OPEL      11 04 070
OPEL      12 08 026
OPEL      12 08 211
OPEL      12 08 553
OPEL      12 567 686
OPEL      12 569 342
OPEL      12 580 537
VAUXHALL      1 104 070
VAUXHALL      1 208 026
VAUXHALL      1 208 211
VAUXHALL      1 208 553
VAUXHALL      12 567 686
VAUXHALL      12 569 342
VAUXHALL      12 580 537
zamienniki:
DMB896
brak
LUCAS ELECTRICAL

Zastosowanie Zespół cewek, CI XIC8256 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.