Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Toyota AVENSIS Kombi (_T22_) 2.0 VVT-i (AZT220_, AZT220R) (2000.10-2003.02) 150km » XIC8260 quinton
wybrany samochód: 
Toyota Avensis Kombi (_t22_) 2.0 Vvt-i (azt220_, Azt220r) (2000.10-2003.02) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa, CI XIC8260 QUINTON

XIC8260 Cewka zapłonowa, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8260

producent:

QUINTON

Długość [mm]:182
Szerokość [mm]:165
Wysokość [mm]:125
Ciężar [kg]:0,16
Ilość biegunów:6
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:5
Cewka zapłonowa:łącznie ze złączem do świecy

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8260 QUINTON

numery OEM:
SEAT      071 905 106
VOLKSWAGEN      071 905 106
AUDI      071 905 106
VAG      071 905 106

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8260 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.