Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8261 quinton

Cewka zapłonowa, CI XIC8261 QUINTON

XIC8261 Cewka zapłonowa, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8261

producent:

QUINTON

Długość [mm]:182
Szerokość [mm]:165
Wysokość [mm]:125
Ciężar [kg]:2
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez rozdzielacza zapłonu
Ilość biegunów:5
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:6
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z urządzeniem włączającym
Kształt obudowy wtyczki:owalny

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8261 QUINTON

numery OEM:
AUDI      021 905 106B
AUDI      021 905 106C
SEAT      021 905 106B
SEAT      021 905 106C
VOLKSWAGEN      021 905 106B
VOLKSWAGEN      021 905 106C
VAG      021 905 106B
VAG      021 905 106C

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8261 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.