Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 117207944R renault

pasek wielorowk. 7pk1793 117207944R RENAULT

117207944R pasek wielorowk. 7pk1793 RENAULT
 

    Ocena:
numer części:

117207944R

producent:

RENAULT

Indeks: REN 117207944R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Pasek klinowy wielorowkowy
Nazwa: PASEK WIELOROWK. 7PK1793
Opis: PASEK WIELOROWK. 7PK1793
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 7PK1793
Numer dostawcy: 117207944R

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie pasek wielorowk. 7pk1793 117207944R RENAULT

PASEK WIEROWKOWY 7PK1790 RENAULT/ NISSAN/ OPEL
numery OEM:
NISSAN      11720-AW300
NISSAN      1195000Q0B
NISSAN      1195000QAC
OPEL      4405280
OPEL      4418675
OPEL      9121113
OPEL      93195485
RENAULT      117207944R
RENAULT      8200200665
RENAULT      8200211989
RENAULT      8200833555
RENAULT      8200833558
VAUXHALL      4418675
VAUXHALL      93195485

Zastosowanie pasek wielorowk. 7pk1793 117207944R RENAULT w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.