Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen TRANSPORTER T5 Autobus (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ) 2.0 TSI (2011.05-2015.08) 204km » 91-00123 rts
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T5 Autobus (7hb, 7hj, 7eb, 7ej) 2.0 Tsi (2011.05-2015.08) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00123 RTS

91-00123 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-00123

producent:

RTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M14x1
Gwint zewn. 2 [mm]M10x1,25
Długość [mm]222
Ciężar [kg]0,45
nr EAN8435130301987

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00123 RTS

numery OEM:
FIAT      4254278
FIAT      4256957
FIAT      4443201
FIAT      7538046
SEAT      4254278
SEAT      4256957
SEAT      4443201
SEAT      7538046
ZASTAVA      7538046
AUTOBIANCHI      4254278
AUTOBIANCHI      4256957
AUTOBIANCHI      4443201
YUGO      4254278
zamienniki:
0280009
brak
OCAP
0280292
brak
OCAP
230100
brak
A.B.S.

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00123 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00123 RTS:

2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.