Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 91-92316-1 rts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92316-1 RTS

91-92316-1 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
66.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-92316-1

producent:

RTS

Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 215,5
Ciężar [kg] 0,81875
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 8435130383846

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92316-1 RTS

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92316-1 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

INFINITI

FX, Q45 III, M35, M45, EX, G coupe, G

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92316-1 producenta RTS

NISSAN

D85201AA0A, D85201AA1A, D8520JA00A, D8520JA80J, D8520JN00A, D8E201AA0A

INFINITI

D85201AA1A

numery OEM:
NISSAN      D8520-1AA0A
NISSAN      D8520-1AA1A
NISSAN      D8520-JA00A
NISSAN      D8520-JA80J
NISSAN      D8520-JN00A
NISSAN      D8E20-1AA0A
INFINITI      D8520-1AA1A
zamienniki:
G1-1369
brak
OPTIMAL
J4831117
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
57838
brak
SPIDAN
QR3907S
brak
QUINTON

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92316-1 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92316-1 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.