Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 91-92317 rts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92317 RTS

91-92317 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-92317

producent:

RTS

Gwint zewn. 1 [mm] M18x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 106
Ciężar [kg] 0,3828
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
nr EAN 8435130378989

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92317 RTS

numery OEM:
NISSAN      48520-01G25
NISSAN      48520-01W00
NISSAN      48520-41W00
zamienniki:
43-0634
brak
KAGER
44646
brak
SPIDAN
230297
brak
A.B.S.
TI-107
brak
JAPANPARTS
19065032245
brak
SBS
V38-9531
brak
VAICO
TD0009
brak
BIRTH
TS0162
brak
BIRTH
FL485-B
brak
KAWE

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92317 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-92317 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.