Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 92-90389 rts

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 92-90389 RTS

92-90389 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

92-90389

producent:

RTS

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M18x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M14x1,5
Długość [mm] 284
Ciężar [kg] 0,61
nr EAN 8435130334480

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 92-90389 RTS

numery OEM:
OPEL      1603244
OPEL      1603384
OPEL      1603416
OPEL      1609050
SAAB      93187434
SAAB      93187485
SAAB      93191672
SAAB      93191674
SAAB      95507450
VAUXHALL      93175520
VAUXHALL      93187434
VAUXHALL      93191672
VAUXHALL      95507450

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 92-90389 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 92-90389 RTS:

2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.