Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 93-05609 rts

Sworzeń wahacza 93-05609 RTS

93-05609 Sworzeń wahacza RTS
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

93-05609

producent:

RTS

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
średnica zewnętrzna [mm] 47,25
Średnica wewnętrzna [mm] 14,1
Długość [mm] 53,9
Ciężar [kg] 0,338
nr EAN 8435130350411

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 93-05609 RTS

numery OEM:
FIAT      51748740
FIAT      51783009
FIAT      51803162
OPEL      24434894
OPEL      423008
OPEL      423033
OPEL      423035
SAAB      13105744
SAAB      13204115
SAAB      13230274
SAAB      13320276
VAUXHALL      13105744
VAUXHALL      13204115
VAUXHALL      13230274
VAUXHALL      24434894

Zastosowanie Sworzeń wahacza 93-05609 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 93-05609 RTS:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.