Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515513 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515513 RUVILLE/FAG

515513 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

515513

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 146,50
Szerokość [mm]: 44,00
Ilość żeber: 6
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515513 RUVILLE/FAG

numery OEM:
OPEL      44 01 782
OPEL      44 11 109
OPEL      44 18 764
OPEL      44 30 600
OPEL      44 30 728
OPEL      44 33 562
OPEL      4401782
OPEL      4411109
OPEL      4418764
OPEL      4430600
OPEL      4430728
OPEL      4433562
OPEL      45 06 031
OPEL      4506031
OPEL      9109782
OPEL      9201412
OPEL      93160651
OPEL      93161428
OPEL      93161444
OPEL      93196088
OPEL      93198114
RENAULT      82 00 207 436
RENAULT      82 00 664 348
RENAULT      82 00 802 664
RENAULT      8200207436
RENAULT      8200664348
RENAULT      8200802664
VAUXHALL      44 01 782
VAUXHALL      44 11 109
VAUXHALL      44 18 764
VAUXHALL      44 30 600
VAUXHALL      44 30 728
VAUXHALL      44 33 562
VAUXHALL      4401782
VAUXHALL      4411109
VAUXHALL      4418764
VAUXHALL      4430600
VAUXHALL      4430728
VAUXHALL      4433562
VAUXHALL      45 06 031
VAUXHALL      4506031
VAUXHALL      9109782
VAUXHALL      9201412
VAUXHALL      93160651
VAUXHALL      93161428
VAUXHALL      93161444
VAUXHALL      93196088
VAUXHALL      93198114

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515513 RUVILLE/FAG w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.