Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 916320 ruville/fag

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 916320 RUVILLE/FAG

916320 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

916320

producent:

RUVILLE/FAG


Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 916320 RUVILLE/FAG

numery OEM:
DAF      031 1300
DAF      0311300
DAF      060 7998
DAF      0607998
DAF      131 5447
DAF      131 9838
DAF      1315447
DAF      1319838
DAF      133 8714
DAF      1338714
IVECO      2980129
IVECO      2984511
IVECO      42493782
IVECO      4833821
IVECO      4833828
IVECO      8122755
MERCEDES-BENZ      000 330 01 48
MERCEDES-BENZ      0003300148
MERCEDES-BENZ      001 330 88 35
MERCEDES-BENZ      001 460 43 48
MERCEDES-BENZ      0013308835
MERCEDES-BENZ      0014604348
MERCEDES-BENZ      302 330 00 35
MERCEDES-BENZ      302 330 01 35
MERCEDES-BENZ      302 330 02 35
MERCEDES-BENZ      302 330 03 35
MERCEDES-BENZ      3023300035
MERCEDES-BENZ      3023300135
MERCEDES-BENZ      3023300235
MERCEDES-BENZ      3023300335
MERCEDES-BENZ      350 330 71 35
MERCEDES-BENZ      3503307135
MERCEDES-BENZ      A 000 330 01 48
MERCEDES-BENZ      A 001 330 88 35
MERCEDES-BENZ      A 001 460 43 48
MERCEDES-BENZ      A 302 330 00 35
MERCEDES-BENZ      A 302 330 01 35
MERCEDES-BENZ      A 302 330 02 35
MERCEDES-BENZ      A 302 330 03 35
MERCEDES-BENZ      A 350 330 71 35
MERCEDES-BENZ      A0003300148
MERCEDES-BENZ      A0013308835
MERCEDES-BENZ      A0014604348
MERCEDES-BENZ      A3023300035
MERCEDES-BENZ      A3023300135
MERCEDES-BENZ      A3023300235
MERCEDES-BENZ      A3023300335
MERCEDES-BENZ      A3503307135
RENAULT      3406 213
RENAULT      3406 218
RENAULT      3406213
RENAULT      3406218
RENAULT      50 00 295 215
RENAULT      50 01 850 550
RENAULT      50 01 852 263
RENAULT      5000295215
RENAULT      5001850550
RENAULT      5001852263

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 916320 RUVILLE/FAG w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 916320 RUVILLE/FAG:

Sławomir, Golczewo
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
,
2021-01-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
tomasz, nowy targ
2021-02-07
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Golczewo
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.