Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Skoda OCTAVIA II (1Z3) 1.6 TDI (2009.06-2013.04) 105km » 1704210 sakura
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Ii (1z3) 1.6 Tdi (2009.06-2013.04) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 1704210 SAKURA

    Ocena:
numer części:

1704210

dostawca:

SAKURA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Numer seryjnyS1704210
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
nr EAN5901159045964
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1704210 SAKURA

numery OEM:
MAZDA      V SY1 14302
MAZDA      V SY1 14302 A
MAZDA      V SY1 14302 B
MAZDA      V SY3 14302
MITSUBISHI      AK 129503
MITSUBISHI      CD 120002
MITSUBISHI      MD 069782
MITSUBISHI      MD 184086
MITSUBISHI      MZ 690071
TOYOTA      15601-78010
HYUNDAI      26300-42000
PROTON      PC 121101

Zastosowanie Filtr oleju 1704210 SAKURA w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.