Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 0004544 sasic

Przekładnia kierownicza 0004544 SASIC

0004544 Przekładnia kierownicza SASIC
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

0004544

producent:

SASIC

Tryb pracy manualny
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem
Droga robocza [mm] 72
dla numeru OE 400054
nr EAN 3660872352385

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Przekładnia kierownicza 0004544 SASIC

mechaniczny (Bez łącznika) pasuje do: PEUGEOT 106 I, 106 II 1.0-Electric 08.91-07.04
numery OEM:
PEUGEOT      400054
zamienniki:
52020
brak
SPIDAN

Zastosowanie Przekładnia kierownicza 0004544 SASIC w samochodach:

Opinie Klientów o Przekładnia kierownicza 0004544 SASIC:

2021-10-11
 5/5
Super zgodny z opisem Polecam
2021-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.