Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 1900014 sasic

Zestaw osłon, wał napędowy 1900014 SASIC

1900014 Zestaw osłon, wał napędowy SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

1900014

producent:

SASIC

Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Jednostka ilości Komplet
dla numeru OE 328793
nr EAN 3660872371812

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 1900014 SASIC

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 27/62) (dł.88) pasuje do: CITROEN C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PLURIEL, PEUGEOT 1007, 206, 206+ 1.1-1.6 09.98-
numery OEM:
CITROËN      328793
PEUGEOT      328793

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 1900014 SASIC w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.