Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156011 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156011 SASIC

2156011 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156011
Koło pasowe, wał korbowy 2156011
2156011
sasic 2156011 Koło pasowe, wał korbowy
 

    Ocena:
numer części:

2156011

producent:

SASIC

Średnica [mm] 138
Ilość żeber 6
dla numeru OE 038105243K
nr EAN 3660872388292

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156011 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A3; FORD GALAXY I; SEAT ALHAMBRA, LEON, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, GOLF IV, MULTIVAN T5 1.9D/2.5D 03.95-12.10
numery OEM:
AUDI      038105243K
SEAT      038105243K
VOLKSWAGEN      038105243K

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156011 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.