Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10252 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10252 ORIGINAL IMPERIUM

10252 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10252

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 142,4
Ilość żeber 5
Masa [g] 2121
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 130,9
Średnica wewnętrzna [mm] 29,8
Szerokość 1 [mm] 47,4
Szerokość 2 [mm] 40,16
nr EAN 8033989015651

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10252 ORIGINAL IMPERIUM

KOŁO PASOWE WAŁU KORB IMPERGOM 10252 AUDI A3, SEAT ALHAMBRA, VW GOLF IV 1.8
numery OEM:
AUDI      038105243K
AUDI      038105268
SEAT      038105243K
SEAT      038105268
SKODA      038105243K
SKODA      038105268
VOLKSWAGEN      038105243K
VOLKSWAGEN      038105268

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10252 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10252 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.