Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A4 B5 (8D2) 2.6 (1996.01-1997.07) 139km » 9001803 sasic
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 2.6 (1996.01-1997.07) 139km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 9001803 SASIC

9001803 Koło pasowe, wał korbowy SASIC

    Ocena:
numer części:

9001803

dostawca:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]139
Ilość żeber6
dla numeru OE038105243
nr EAN3660872343666
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 9001803 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A3, FORD GALAXY I, GALAXY MK I, SEAT IBIZA II, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA I/KOMBI, VW BORA 1.9D/2.0D 03.95-11.10
numery OEM:
AUDI      038105243
FORD      1119003
SEAT      038105243
SKODA      038105243
VOLKSWAGEN      038105243

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 9001803 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.