Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 2873813 sasic

Zestaw osłon, wał napędowy 2873813 SASIC

2873813 Zestaw osłon, wał napędowy SASIC
sasic 2873813
Zestaw osłon, wał napędowy 2873813
29.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2873813

producent:

SASIC

Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Jednostka ilości Komplet
dla numeru OE 328781
nr EAN 3660872307231

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 2873813 SASIC

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 35/80) (dł.100) (kpl.) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C4, C4 I, C5 I, C5 II, C5 III, C5 II/KOMBI, C5 I/KOMBI, EVASION, JUMPY I, XANTIA 1.4-2.1D 10.88-

Zestaw osłon, wał napędowy 2873813 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 2873813 producenta SASIC

CITROËN

328781, 328792

PEUGEOT

328781, 328792

numery OEM:
CITROËN      328781
CITROËN      328792
PEUGEOT      328781
PEUGEOT      328792

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 2873813 SASIC w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.