Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 3008039 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008039 SASIC

3008039 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
sasic 3008039
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008039
3008039
sasic 3008039 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

3008039

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 240
dla numeru OE Part/oe 7701471144
Ograniczenia producenta TRW
nr EAN 3660872347022

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008039 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 240mm) pasuje do: RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK 1.2-1.9D 09.98-

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008039 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008039 producenta SASIC

RENAULT

7701471143, 7701471144

numery OEM:
RENAULT      7701471143
RENAULT      7701471144

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008039 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.