Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mazda CX-5 (KE, GH) 2.2 D (KE2FW) (2012.04-2017.02) 150km » 3008040 sasic
wybrany samochód: 
Mazda Cx-5 (ke, Gh) 2.2 D (ke2fw) (2012.04-2017.02) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008040 SASIC

3008040 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
sasic 3008040
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008040
3008040
sasic 3008040 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3008040

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2M12x1,0
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Długość [mm]300
dla numeru OEPart/oe 7701472120
nr EAN3660872347039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008040 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 300mm) pasuje do: NISSAN KUBISTAR, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS, THALIA I 1.0-Electric 08.97-
numery OEM:
RENAULT      7701472120
RENAULT      7701473655

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008040 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.