Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 3008246 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246 SASIC

3008246 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
sasic 3008246
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246
3008246
sasic 3008246 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

3008246

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M12x1,0
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 318
dla numeru OE Part/oe 7701473498
nr EAN 3660872352767

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 318mm) pasuje do: RENAULT TWINGO I, TWINGO I/HATCHBACK 1.0/1.2/1.2LPG 05.96-06.12

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246 producenta SASIC

RENAULT

7701473498

numery OEM:
RENAULT      7701473498

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.