Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 5150K60 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 5150K60 SASIC

5150K60 Koło pasowe, wał korbowy SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5150K60

producent:

SASIC

Średnica [mm] 127
Ilość żeber 6
dla numeru OE 0515K6
nr EAN 3660872361912

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 5150K60 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN EVASION, XANTIA, XM, XSARA, ZX, PEUGEOT 306, 406, 605, 806 1.8/2.0 05.94-03.05

Koło pasowe, wał korbowy 5150K60 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 5150K60 producenta SASIC

PEUGEOT

0515K6

CITROËN

0515K6

numery OEM:
CITROËN      0515K6
PEUGEOT      0515K6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 5150K60 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.