Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10185 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10185 ORIGINAL IMPERIUM

10185 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10185

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 127
Ilość żeber 5
Masa [g] 1855
Średnica wewnętrzna [mm] 29,9
Szerokość 1 [mm] 35,3
Szerokość 2 [mm] 25,3
nr EAN 8033989015071

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10185 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: ALFA ROMEO 156, 159, 166, BRERA, SPIDER, CITROEN EVASION, XANTIA, XM, XSARA, XSARA PICASSO, ZX, FIAT CROMA, MAREA, ULYSSE 1.8-2.4D 07.92-12.12
numery OEM:
CITROËN      0515K6
CITROËN      515K6
CITROËN      9624345280
PEUGEOT      0515K6
PEUGEOT      515K6
PEUGEOT      9624345280

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10185 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10185 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.