Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi COUPE B3 (89, 8B3) 2.8 quattro (1991.08-1996.12) 174km » 7676019 sasic
wybrany samochód: 
Audi Coupe B3 (89, 8b3) 2.8 Quattro (1991.08-1996.12) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 7676019 SASIC

7676019 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC

    Ocena:
numer części:

7676019

dostawca:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM16x1,5
dla numeru OE7H0422818D
parzyste numery artykułów7676020
nr EAN3660872398000
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 7676019 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: VW MULTIVAN T5, MULTIVAN T6, MULTIVAN T7, TRANSPORTER T5, TRANSPORTER T6, TRANSPORTER T6 / CARAVELLE T6 1.4H-Electric 04.03-
numery OEM:
VOLKSWAGEN      7H0422818C
VOLKSWAGEN      7H0422818D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 7676019 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.