Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Honda CN CN 250 Helix (MF02) (1992.01-1998.12) 18km » 7676081 sasic
wybrany samochód: 
Honda Cn Cn 250 Helix (mf02) (1992.01-1998.12) 18km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 7676081 SASIC

7676081 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC
sasic 7676081
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 7676081
7676081
sasic 7676081 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7676081

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM14x1,5
dla numeru OE568201E000
parzyste numery artykułów7676082
nr EAN3660872425386

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 7676081 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: HYUNDAI ACCENT III, ACCENT IV, KIA RIO II 1.4-1.6D 03.05-03.18
numery OEM:
HYUNDAI      568201E000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 7676081 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.