Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 7770013 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770013 SASIC

7770013 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
71.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7770013

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 276
dla numeru OE Part/oe 400177
nr EAN 3660872424020

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770013 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 276mm) pasuje do: CITROEN NEMO, NEMO/MINIVAN, FIAT FIORINO, FIORINO/MINIVAN, LINEA, QUBO, PEUGEOT BIPPER, BIPPER TEPEE 1.3D-1.6 06.07-
numery OEM:
CITROËN      400177
CITROËN      4001CW
CITROËN      4001CX
CITROËN      4001K6
FIAT      51784191
PEUGEOT      400177
PEUGEOT      4001CW
PEUGEOT      4001CX
PEUGEOT      4001K6

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770013 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.