Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Chrysler SEBRING kabriolet (JR) 2.7 V6 24V (2001.04-2007.06) 203km » 7770021 sasic
wybrany samochód: 
Chrysler Sebring Kabriolet (jr) 2.7 V6 24v (2001.04-2007.06) 203km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770021 SASIC

7770021 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7770021

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2M14x1,5
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Długość [mm]342
dla numeru OE3812F1
nr EAN3660872426635

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770021 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 342mm) pasuje do: CITROEN C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE, MITSUBISHI LANCER VIII, OUTLANDER II, PEUGEOT 4007 1.5-3.0 11.06-
numery OEM:
CITROËN      3812F1
MITSUBISHI      4422A012
PEUGEOT      3812F1

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770021 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.