Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 7770022 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770022 SASIC

7770022 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
sasic 7770022
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770022
7770022
sasic 7770022 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770022 sasic
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770022 sasic
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770022 sasic
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770022 sasic

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7770022

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 208
dla numeru OE 1611242380
nr EAN 3660872433848

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770022 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 208mm) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, OPEL COMBO E TOUR / LIFE, COMBO/MINIVAN, PEUGEOT 308 II, 308 II/KOMBI 1.2-Electric 09.13-
numery OEM:
PEUGEOT      1611242380

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7770022 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.