Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 7776079 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776079 SASIC

7776079 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7776079

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 310
dla numeru OE Part/oe 6R0423803A
nr EAN 3660872424495

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776079 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 310mm) pasuje do: AUDI A1, A2, SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK, TOLEDO IV, SKODA FABIA III, RAPID 1.0-2.0D 02.00-12.22
numery OEM:
SEAT      6R0423803A
SEAT      6R0423803B
SEAT      6R0423803C
SEAT      6R0423804A
SEAT      6R0423804B
SEAT      6R0423804C
SEAT      6R0423810
SEAT      6R0423810A
SEAT      8Z0423810G
SKODA      6R0423803A
SKODA      6R0423803B
SKODA      6R0423804A
SKODA      6R0423804B
VOLKSWAGEN      6R0423803A
VOLKSWAGEN      6R0423803B
VOLKSWAGEN      6R0423804A
VOLKSWAGEN      6R0423804B

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776079 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.