Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 7776104 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776104 SASIC

7776104 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7776104

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M16x1,0
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Długość [mm] 275
dla numeru OE 485211M210
nr EAN 3660872427311

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776104 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 275mm) pasuje do: NISSAN ALMERA I, ALMERA II 1.4-2.2D 07.95-09.06

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776104 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776104 producenta SASIC

NISSAN

485211M210, 485211M225, 485211M226

numery OEM:
NISSAN      485211M210
NISSAN      485211M225
NISSAN      485211M226

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776104 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.