Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT Platforma / podwozie (V_ _) 2.5 D (VGL, VSL, VTL, VCS, VDS) (1983.10-1986.10) 68km » 7776109 sasic
wybrany samochód: 
Ford Transit Platforma / Podwozie (v_ _) 2.5 D (vgl, Vsl, Vtl, Vcs, Vds) (1983.10-1986.10) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776109 SASIC

7776109 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7776109

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2M14x1,25
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Długość [mm]500
dla numeru OE53521S5A003
nr EAN3660872428356

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776109 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 500mm, z nakrętką) pasuje do: HONDA CIVIC VII, CIVIC VIII, STREAM 1.3H-2.0 11.00-02.12
numery OEM:
HONDA      53521S5A003

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776109 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.