Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel CORSA B (S93) 1.5 TD (F08, F68, M68) (1993.03-2000.09) 67km » 7776110 sasic
wybrany samochód: 
Opel Corsa B (s93) 1.5 Td (f08, F68, M68) (1993.03-2000.09) 67km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776110 SASIC

7776110 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7776110

producent:

SASIC

Status produktu: Artykuł wychodzący
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Rozmiar gwintu 2M16x1,0
Rozmiar gwintu 1M12x1,25
Długość [mm]217
dla numeru OE53010SAAJ01
parzyste numery artykułów7776111
nr EAN3660872430083

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776110 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) P (dł.: 217mm, z nakrętką) pasuje do: HONDA JAZZ II 1.2/1.3/1.4 03.02-10.08
numery OEM:
HONDA      53010SAAJ01

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776110 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.