Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Lancia PRISMA (831_) 1.9 Turbo Diesel (831AB) (1985.05-1989.12) 80km » 8123953 sasic
wybrany samochód: 
Lancia Prisma (831_) 1.9 Turbo Diesel (831ab) (1985.05-1989.12) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 8123953 SASIC

8123953 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
sasic 8123953
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 8123953

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8123953

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2M12x1,0
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Długość [mm]314
dla numeru OE96136394
nr EAN3660872319142

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 8123953 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 314mm) pasuje do: CITROEN C15, C15/MINIVAN, VISA, XANTIA, PEUGEOT 205 I, 205 II, 205/HATCHBACK 1.0-3.0 02.83-12.05
numery OEM:
CITROËN      381295
CITROËN      9403812330
CITROËN      96136394
PEUGEOT      381295

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 8123953 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.