Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 8173183S sasic

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173183S SASIC

8173183S Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8173183S

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu M14x1,5
Specyfikacja Skinpack
dla numeru OE 381750
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kompletem montażowym
nr EAN 3660872319432

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173183S SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C15, C15/MINIVAN, LNA, VISA, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, ZX, PEUGEOT 104 0.6-2.8 01.71-06.12
numery OEM:
CITROËN      381750
PEUGEOT      381710
PEUGEOT      381718
PEUGEOT      381750
TALBOT      381718
TALBOT      381750

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173183S SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.